De mate van mobielvriendelijkheid van je website wordt steeds belangrijker voor het ranken in zoekmachines. Hoe mobielvriendelijk is jouw website eigenlijk? En ben je op de hoogte van de manieren waarop je de mobielvriendelijkheid kunt verhogen? Je zou op zoek kunnen gaan naar het beste online marketing bureau, maar zelf aan de slag gaan kan natuurlijk ook. In dit artikel zetten we een aantal mogelijkheden voor je op een rijtje.

Responsive design

Zorg ervoor dat je website responsive is. Dat houdt in dat je site zich automatisch aanpast aan het schermformaat van gebruikers. Op die manier krijg je zowel op een laptop als op een mobiele telefoon een goed uitziende (en werkende) website te zien. Bij Google scoor je punten als dit het geval is, waardoor dit een belangrijk onderdeel is van SEO.

Probeer fouten te vermijden

Er zijn een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat je website niet mobielvriendelijk genoeg is. Wanneer je website bepaalde bestanden blokkeert, ziet Googlebot dit als iets negatiefs. Dit kan er dan ook voor zorgen dat je op een lagere positie in Google terecht komt. Verder van belang is het feit dat veel mobiele browsers Flash niet ondersteunen. Gelukkig zijn er moderne methoden beschikbaar die wel goed werken, zoals HTML5. 

Leef je in

Erg belangrijk: leef je in in de bezoeker van de website! Zorg ervoor dat je geen ellenlange teksten op de website plaatst, creëer een kort menu en maak het makkelijk om te zoeken. Pop-ups zijn vaak erg storend en kunnen er zelfs voor zorgen dat de bezoeker de website verlaat; probeer het gebruik hiervan dus te vermijden of in ieder geval te minimaliseren. Vind je het lastig om je in te leven in de gebruiker? Een online marketingbureau zou je daar zeker bij kunnen helpen; neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij dit SEO bureau

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *